Dezvoltarea Capitalei in Sud. Este posibila?

Presa a scris in mai multe randuri despre presupuse ambitii ale Primariei Capitalei si a Primariei Sectorului 3 de a dezvolta zona de sud a Capitalei, intr-un mod similar cu zona de nord Pipera-Floreasca. Spun „presupuse” pentru ca in lipsa unor masuri clare, palpabile, raman doar discutii pe care nici nu stim daca ar vrea sa le faca cineva vreodata.

Ideea mi se pare buna, dar nu vad cum ar putea fi implementata prea curand. Proiectul pe care il propune Robert Negoita vizează dezvoltarea zonei periferice din sud-estul Bucureştiului şi, implicit, a localităților limitrofe Pantelimon şi Popeşti-Leordeni, comunele Glina şi Cernica, drumuri noi intre localitati, un hipodrom si un campus universitar. Oricat de bine ar putea suna planul lui, sansele sa vedem macar unul dintre aceste obiective puse in practica sunt extrem de limitate din pricina lipsei banilor.

Nici la Primaria Capitalei lucrurile nu stau mai bine din punct de vedere al bugetului. Proiectul de refacere a drumurilor ar inghiti o suma pe care municipalitatea nu are de unde sa o dea prea curand, dat fiind ca are deja in derulare mai multe proiecte de infrastructura masive (Bd. Uranus, Pasaj Mihai Bravu, Bd. Liviu Rebreanu) si altele prioritare la care ar trebui sa inceapa lucrarile in curand (Pasajul de la  Delfinului – Pantelimon-Chisinau, Charles de Gaulle, Strapunerea Ciurel – A1 si Nicolae Grigorescu – Splai).

In plus, chiar daca s-ar realiza in ciuda tuturor piedicilor vreunul dintre obiectivele amintite in urmatorii, sa spunem, 20 de ani, dezvoltarea urbana nu se poate face fara mediul privat (vezi cazul Pipera-Floreasca) si atragerea firmelor sa construiasca turnuri de birouri sau locuinte intr-o zona moarta din punct de vedere al transportului in comun si rutier mi se pare putin probabil.  Asa ca, pentru a raspunde la interbarea din titlu, dezvoltarea este posibila, dar din pacate doar pe hartie.

Pana una alta mai repede ar trebui sa ne indreptam privirea la zona Basarab-Grozavesti daca vrem sa vedem dezvoltare urbana. Zona este foarte bine deservita de transportul in comun si se afla chiar pe inelul rutier central si e incurajata in dezvoltare si de Pasajul Basarab. Mai multe firme se bat deja sa obtina PUZ-uri de construire in jurul Pasajului Basarab. Am mai scris despre asta mai pe larg aici.

Comentează

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: