Administrația Străzilor suferă de…proastă administrare?

Numai în ultimele câteva luni, Administrația Străzilor a fost criticată de mai multe ONG-uri și zeci de publicații media, în zeci dacă nu sunte de materiale de presă. Printre deciziile mai puțin inspirate ale direcției din subordinea Primăriei care se ocupă de străzile Capitalei putem aminti:

1. Pistele de biciclete

Unul dintre cele mai titrate subiecte de presă al ultimului an. Pe scurt, în 2008 și 2010, Administratia Strazilor a platit 11 milioane de europentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete în București. Prin contracte adiționale au fost amenajate chiar și semafoare pentru biciclete.  Despre felul „răpciugos” în care au fost realizate pistele și neinspirația în amplasarea lor blocând trotuarele s-a vorbit deja destul. Atât de mult încât până la sfârșitul anului 2012, toate pistele construite au fost dezafectate de Poliția Rutieră pe motiv că erau un pericol pentru bicicliști și pentru pietoni si masini.

Ce e de făcut acum? Administratia Strazilor nu si-a asumat niciodata vina pentru piste, dar a anuntat ca va trasa altele (!), dar de data asta pe carosabil. Pana atunci mai este cale lunga.

2. Gropile din asfalt

Un obicei bine împămânenit în ultimii ani, topirea zăpezii lasă să se vadă cratere imense pe multe străzi din Capitală. Mai multe bulevarde din Bucuresti sunt pline de gropi desi Primaria Capitalei plateste circa 347 milioane de euro unor firme de constructii pentru intretinerea strazilor din oras. Bd. Vasile Milea, bd. Timisoara, Soseaua Pantelimon, bd. Liviu Rebreanu, portiuni din Soseaua Mihai Bravu, bd. Regina Maria, bd. Beijing sunt cateva dintre arterele care sunt un adevarat calvar pentru soferi. Așa că bucureștenii se trezesc și cu banii pe asfaltări dați și cu gropi în asfalt.

3. Schimbarea trotuarului din Piața Unirii

Schimbarea trotuarelor din dreptul stațiilor de metrou Unirii 1 și Unirii 2 a început în luna noiembrie a anului trecut. După ce au dat decopertat una dintre cele mai circulate zone din București, muncitorii au pavat pe jumătate zona și au plecat, invocând venirea iernii și temperaturile prea mici pentru a executa lucrări. Desigur, am putea să ne întrebăm de ce au început lucrările așa târziu, că nu e ca și cum iarna este un fenoment neașteptat. Între timp, din decembrie până în prezent, o mare parte din dalele care s-au pus au fost ciobite, sparte sau au ieșit din trotuar și până în primăvară zona va arăta la fel, ca după bombardament.

4. Lucrări de întreținere pe Maria Rosetti și CA Rosetti

Lucrarile de intretinere a strazilor CA Rosetti si Maria Rosetti au inceput la sfarsitul anului 2011 si ar fi trebuit terminate in toamna anului trecut. Suntem in februarie 2013, iar lucrarea este departe de a fi gata. Mai mult, o bucata din strada a ramas decopertata pe timpul iernii, zona fiind un cosmar pentru soferi. Concomitent cu lucrarile de intretinere au fost demarate si lucrari de modernizare a trotuarelor, lucrari care au culmitat cu pavarea cu marmura alba si granit a trei spatii publice de pe cele doua strazi, printre care si o zona din parcarea de pe CA Rosetti colt cu str. Calderon. Pe langa pavajul de lux au fost plantati pe o suprafata de cateva sute de metri 350 de stalpisori din piatra naturala, foarte scumpi, care deja au început să fie doborâți de șoferii care vor să-și parcheze mașina în zonă.

5. Bulevardul Liviu Rebreanu

Lucările la bulevard au început de-acum doi ani, dar s-au prelungit peste termen din cauza faptului că au trebuit suplimentate, descoperindu-se că baza asfaltuui era într-o stare foarte proastă. Așa că decizia „inspirată” a autorităților a fost să lase bulevardul decopertat toată iarna, până la venirea primăverii când, poate, reîncep lucrările.

6. Lipsa marcajelor rutiere în tot orașul

De doi ani de zile, unele dintre cele mai importante bulevarde ale Capitalei au rămas fără marcaje rutiere. Pe Mihail Kogălniceanu şi Regina Elisabeta se crează un adevarat haos pentru şoferi, mai ales la orele de varf. Reprezentantii Administratiei strazilor spun ca de mai bine de un an firmele care au participant la licitaţia pentru trasarea benzilor s-au războit în contestaţi in instanta, aşa că nimeni n-a făcut nimic. La mijlocul lunii ianuarie aceasta situație s-a soluționat, așa că în curând ar trebui să înceapă trasarea benzilor.

 

Comentează

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: